Οι ιστότοποι είναι έτοιμοι να δεχτούν μία νέα έκπληξη από την Google, καθώς ο γίγαντας της αναζήτησης ετοιμάζεται να εφαρμόσει αλλαγές. Μία νέα κίνηση ετοιμάζει η Google που, σύμφωνα με αναλυτές θα αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας των online διαφημίσεων.
Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι δεν θα χρησιμοποιήσει νέα εργαλεία για την παρακολούθηση των χρηστών. Με αποτέλεσμα να σταματήσει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα, όταν καταργήσει τη σημερινή τεχνολογία των cookies στον Chrome.
Google ιστότοποι: Το ιστορικό
Ευρώπη και ΗΠΑ λόγω του νέου πλαίσιου ιδιωτικότητας προκάλεσαν την αυστηροποίηση των προδιαγραφών. Η Google ανακοίνωσε ότι το 2022 θα καταργήσει από τον Chrome τα λεγόμενα «cookies τρίτων». Αυτά είναι μικρά αρχεία που παρακολουθούν τις επισκέψεις του χρήστη. Τα cookies τρίτων ήδη μπλοκάρονται αυτόματα στον Firefox και τον Safari.
Τα μόνα cookies που επιτρέπονται αυτόματα είναι τα λεγόμενα first-party cookies. Αυτά επιτρέπουν σε δικτυακούς τόπους να αποθηκεύουν ρυθμίσεις και κωδικούς πρόσβασης. Τα first-party cookies θα συνεχίζουν να γίνονται αυτόματα αποδεκτά και από τον Chrome της Google.
Οι νέοι μέθοδοι της Google
Παρόλα αυτά, θα αναπτύξει νέες μεθόδους που θα επιτρέπουν στην ίδια και σε διαφημιστικές εταιρείες να ομαδοποιούν τους χρήστες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους και την προβολή αντίστοιχων διαφημίσεων. Σε αυτή την περίπτωση τα δεδομένα θα «ανωνυμοποιούνται» ώστε να καθίσταται πιο δύσκολη η ταυτοποίηση των χρηστών.
«Η διατήρηση ενός ανοιχτού και καθολικά προσβάσιμου Διαδικτύου απαιτεί από όλους μας να κάνουμε περισσότερα για την προστασία της ιδιωτικότητας –και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μπει τέλος όχι μόνο στα cookies τρίτων αλλά και σε κάθε άλλη τεχνολογία που παρακολουθεί μεμονωμένα άτομα καθώς περιηγούνται στο Διαδίκτυο» ανακοίνωσε η Google σε εταιρικό ιστολόγιο.
Υπενθυμίζεται δε ότι η ανακοίνωση έρχεται περίπου τρεις μήνες μετά την απόφαση της Γαλλίας να επιβάλει πρόστιμα στην Google και την Amazon για τη χρήση cookies τρίτων χωρίς τη ρητή συγκατάθεση των χρηστών.