Ο Wu Lien-teh είναι το σημερινό google doodle. Ο επιδημιολόγος ήταν αυτός που εφηύρε ένα χειρουργικό κάλυμμα προσώπου, την μάσκα. Πιο συγκεκριμένα, η Google τιμά την 142η επέτειο από τη γέννηση του Σινο-Μαλαισιανού επιδημιολόγου Wu Lien-the (Γου Λίεν-Τε).
Ο επιδημιολόγος εφηύρε ένα χειρουργικό κάλυμμα προσώπου, που θεωρείται ως ο πρόδρομος της μάσκας N95. Ο Γου Λίεν-Τε γεννήθηκε σαν σήμερα το 1879 σε οικογένεια Κινέζων μεταναστών στο Πενάνγκ της Μαλαισίας.
Το who is who
Ο Γου Λίεν-Τε έγινε ο πρώτος μαθητής κινεζικής καταγωγής που κέρδισε το διδακτορικό του πτυχίο ιατρικής από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ. Μετά τις διδακτορικές του σπουδές, ανέλαβε αντιπρόεδρος του Ιατρικού Κολλεγίου Στρατού της Κίνας το 1908. Όταν μια άγνωστη επιδημία έπληξε τη βορειοδυτική Κίνα το 1910, η κινεζική κυβέρνηση τον διόρισε τον Γου Λίεν-Τε να διερευνήσει την ασθένεια. Ο ίδιος την χαρακτήρισε ως μεταδοτική πνευμονική πανώλη (πανούκλα) που εξαπλωνόταν από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω της αναπνοής.
Για την καταπολέμηση της νόσου, ο Γου Λίεν-Τε σχεδίασε και παρήγαγε μια ειδική χειρουργική μάσκα με βαμβάκι και γάζα. Ενώ πρόσθεσε διάφορα στρώματα υφάσματος για να φιλτράρει την ροή του αέρα σε κάθε εισπνοή/εκπνοή. Συμβούλεψε τους ανθρώπους να φορούν την μάσκα του και συνεργάστηκε με κυβερνητικούς αξιωματούχους για τη δημιουργία σταθμών καραντίνας και νοσοκομείων, τον περιορισμό των ταξιδιών και την εφαρμογή προοδευτικών τεχνικών αποστείρωσης. Η ηγετική του φύση, όπως αναφέρει το google.com συνέβαλε σημαντικά στο τέλος της πανδημίας (γνωστή ως Μαντζουριανή πανούκλα) τον Απρίλιο του 1911, εντός τεσσάρων μηνών από την ανάληψη του ελέγχου της εξάπλωσής της.
Wu Lien – Teh: Tα doodles
Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων. Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.
Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998. Όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου. Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.